« Tagasi

Nõo Lihatööstus — staažikas tegija toiduainetetööstuses

25. mail täitus Nõo Lihatööstusel 29. tegevusaasta. Ees seisab juubeliaasta. Selle künnisel palusime ettevõtte juhtkonda, et nad annaksid meie lugejatele ka veidi põhjalikumalt teada, kuidas on läinud ja mida uut kavandatakse. Küsimustele vastas müügi- ja turundusspetsialist Arthur Taavet.

Kuidas kulges möödunud aasta?

Nagu paljude ettevõtete puhul, oli 2020 ka meie jaoks pigem keerukas aasta. Jaetoodete müük küll veidi kasvas, kuid samas saime tagasilööke kriisis Horeca sektori tõttu. Täpsemad numbrid on veel kokkulöömisel.

Käesolev aasta on aga alanud positiivselt. Nõo Lihatööstuse müügimaht on tänavu esimese nelja kuuga kasvanud 5%, aprillis oli kasv võrreldes aasta varasemaga 15%. Müügi kasvu toetavad tugev kodumaine lihatarbimine ja lihatoodete ekspordi kasv. Kaasa on aidanud läbimõeldud müügi- ja turundusstrateegia ning oluline roll on kindlasti ka Nõo kaubamärgi hiljutisel uuendusel, mille käigus kaasajastasime oma toodete pakendeid ja muutsime nad mitmekeelseks. Näeme, et nii eestlased kui meie lõunanaabrid on Nõo uutes pakendites lihatooted hästi omaks võtnud.

Kui suur on teie kollektiiv?

Nõo Lihatööstuses töötab ligi 190 inimest, kes jaotuvad ostu-, müügi-, finants-, logistika-, tehnika- ja tootmisosakondade vahel. Staažikamad töötajad on ettevõttes alates selle loomisest 1992. aastal. Enamik töötajatest (v.a müügiesindajad) on pärit Lõuna-Eestist. Töötajate transpordiks sõidavad meil ka ettevõtte oma bussid.

Mis on teie peamised tootegrupid? Mis on populaarne poelettidel? Milliseid uudistooteid pakute?

Nõo Lihatööstuse tooteportfellis on ligi 400 lihatoodet. Igal suve- ja talvehooajal tuleme välja laia valiku uute lihatoodetega, mille tootearendusprotsessis löövad kaasa Eesti grillimeistrid BBQ Symphony'st, tippkokk Joel Ostrat, Fitlap toitumisnõustajad, Eesti parimad lihatehnoloogid ning värskete ideedega toiduvaldkonna tudengid.

Eesti tarbijate jaoks on populaarseimad Nõos traditsiooniliselt valmivad suitsutooted – täisuitsuvorstid, snäkkvorstid ja suitsusingid. Lisaks koguvad üha populaarsust meie Fitlapi toitumisnõustajatega koostöös valminud tooted.

Sel aastal on meil väga palju põnevaid uusi tooteid, sh õllemarinaadis grill-liha ja vaarika-mündi grill-liha, Eesti esimesed sous vide Vahemere ja vürtsikad grillvorstid, jõhvika grillpeekon ja ribid ning Armeenia-, Kreeka- ning Mehhikopärastes marinaadides lihatooted.

Milliseid toodangumahte võiksite näiteks pakkuda?

Iganädalaselt toodame üle 200 tonni lihatooteid.

Milline edu on saatnud teie esinduspoodi?

Avasime Nõo esinduspoe, et pakkuda kohalikele kauaoodatud võimalust leida lihatööstuse vanu lemmikuid ja uusi huvitavaid maitseid ühest kohast ning kodule lähedalt. Kauplus on soojalt vastu võetud ning tänu sellele saame tarbijatelt meie jaoks olulist tagasisidet toodete kohta ning ka uusi ideid.

Kuidas näete oma rolli sponsorina?

Lisaks olemasolevatele sponsorlussidemetele toetame hea meelega ettevõtmisi, mis panustavad Nõo kohalikku kogukonda või arendavad Eesti toidukultuuri ehk loovad midagi uut või toetavad toiduteadliku tarbijaskonna kujunemist.

Milliseid innovaatilisi lahendusi olete viimasel perioodil ellu viinud?

Olulisel kohal on järk-järguline üleminek keskkonnasäästlikumatele lahendustele. Eelmisest aastast sõidavad meie müügiesindajad gaasiautodega, mis on nende poolt õhku paisatavat CO2 hulka vähendanud ligi poole võrra. Keskkonnasäästlikumale gaasilahendusele läksime üle ka oma tootmishoone küttesüsteemidel. Samuti teeme pidevat koostööd erinevate pakenditootjatega, et liikuda järjest vähem saastavate pakendite poole, tegemata järeleandmisi toodete kvaliteedis. Sõltuvalt pakenditüübist oleme viimase aasta jooksul plastikusisaldust vähendanud juba kuni 20%.