« Tagasi

Külas koduvalla suurettevõttel

Oktoobris toimub üle-eestiline ettevõtlusnädal, mille eesmärk on arendada inimestes ettevõtlikku eluhoiakut ja soosivat suhtumist ettevõtlusesse ning innustada kasvupotentsiaaliga ettevõtjaid tegutsema.

Nõo Lihatööstus pakkus ajakirjanikele võimaluse saada osa ekskursioonist suurimas eestimaisel kapitalil põhinevas lihatööstuses. Kutsutute seas oli ka Nõo Valla Lehe toimetus.

Külalisi ootas ees ringkäik tootmises ja kohtumine Nõo Lihatööstuse nõukogu esimehe Simmo Kruustükiga.

Alustasime päeva tootmistuuriga, meid saatmas ning küsimustele vastamas tegevjuht Ragnar Loova.

Tootmisse sisenejad said selga ühekordsed riided, jalga jalanõud ja pähe mütsi, kõik ikka hügieenireeglite täitmise eesmärgil. Ka liikumine ruumides toimus valmistoodangualast tooraine suunal n-ö mustalt alalt puhtale.

Töökeskkond tootmises oli suures osas jahe, kuid esmalt lõi uudistajatele vastu soojus suitsutamisahjudest, milles parajasti vorstid-singid valmimas. Edasine liikumine toimus järjest jahedama töökeskkonna suunal, põnevat vaatamist pakkus pakendamisrobot, mis asendab inimtööjõudu ja pakib tooteid efektiivsusega kuni 80 pakki minutis.

Peatudes pikemalt lihalõikajate liini juures, sai üsna kohe selgeks, et tegemist ei ole kerge tööga.

„Meie palgasüsteem on seotud kvaliteediga. Aastatepikkuse kogemusega ja vilunud lihalõikajad teenivad 2000–2500 eurot kuus. Töö nõuab muidugi pikka harjutamisperioodi, et suuta rümp lõigata keskmiselt 2,5 minutiga. Maksimaalselt suudab lihalõikaja päevas lõigata 3–4 tonni liha," rääkis Ragnar Loova.

Olgu siinkohal öeldud, et ajakirjanikel oli samuti võimalus lihalõikamises kätt proovida ja neil kulus selleks ca pool tundi.

 

Keskkonnasõbralik ettevõte

Nõo Lihatööstus liigub keskkonda säästvate eesmärkide suunas, toodete pakendid on viidud võimalikult keskkonnasõbralikuks, millega on suudetud ca 20% pakendamismaterjali vähendada. Tootepakenditel kasutatakse keskkonnasõbralikke värve ning toorainet, mis pärineb vastutustundlikult majandatud metsadest või on taaskasutatud.

Ettevõttes on kasutusele võetud ka tehase ahjudest tekkiv jääksoojus, mis on suunatud tagasi ringlusesse. Ka paberkandjal infovahetus on minimeeritud ning üle on mindud nutilahendustele, mille tulemusel vähendati paberikasutust osakonniti kuni 25%.

Nõo Lihatööstus kandideerib aasta keskkonnasõbraliku ettevõtte tiitlile.

Tunnustust on kohalikule ettevõttele varemg jagunud, kuid septembri keskpaiku teavitas Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus, et nende korraldatud konkursi „Ettevõtluse auhind 2021" kolme parima pereettevõtte nominendi hulka kuulub Nõo Lihatööstus. Pereettevõtete konkursi finaalsaade on eetris 7. oktoobril ETV kanalil.

 

Eelistatuim lihatööstus Baltikumis

Kuigi ettevõttel tuleb silmitsi seista tööjõupuudusega ja koroonalainest tingituna on tulnud erinevate raskustega rinda pista, ei takista see kõik aga tegutsemast kogemustega ettevõtet, kes on seadnud eesmärgiks olla eelistatuim lihatööstus Baltikumis.

„Nõo Lihatööstuse eksport moodustab 20–22% ettevõtte käibest, peamised eksportturud on Läti, Leedu ja Soome, vähesel määral ka Ida-Euroopa.

Tootearendus ja kontaktid aitavad turul läbi lüüa. Uuringutulemused näitavad, et inimene valib lihatoote selle kvaliteedi ja oma maitse-eelistuste järgi. Eestlased hindavad tervislikkust ja kodumaisust, mistõttu on tõusutrendi näidanud ka kanalihatoodete tootmine," rääkis Simmo Kruustük.

Nõo Lihatööstuse tooted on 70-80% ulatuses kodumaisest toorainest. Lihatööstus on valmis seda protsenti suurendama, kui partnerid suudaksid tarnida lihakoormaid regulaarselt.

„Vaatamata kasvule või elupöörangutele on Nõo Lihatööstus alati jäänud pereettevõtteks. Põhiväärtused on samad, töötajate siht on sama, ühtehoidev tunne on sama — pakkuda inimestele ehedaid ja tervislikke lihatooteid ning olla kogukonna jaoks alati olemas," lausus Kruustük.

Ringkäik oli silmaringi avardav ja ülevaatlik, täname võimaluse eest tutvuda valla suurettevõtte köögipoolega.

 

Ahjaa, kas teadsite, et Nõo Lihatööstuse esinduspood sai 31. augustil üheaastaseks? Sünnipäeva puhul oli poes kohal Joel Ostrat, kes tutvustas enda retsepti järgi valminud Nõo tooteid ja uut müügiartiklit, jäätisebrändi „Külm". Ka ostlejatel oli pidupäev, sest kõigi ostjate vahel loositi välja 100 eurot poe krediiti.

9. septembril möödus aasta Nõo Lihatööstust 28 aastat juhtinud Toomas Kruustüki surmast. Lihatööstuse töötajate esindus eesotsas Toomase poja Simmo Kruustükiga istutasid pikaaegse juhi mälestuseks Nõo vallamaja lähedal asuvasse parki püramiidtamme.

 

Lihalõikajate turvavarustusse kuuluvad spetsiaalsed jalanõud, traatrõngastest põll ning kinnas.